dilluns, 12 de maig del 2014

Material Didàctic

Per aquells que no ho sàpiguen, sóc mestra d'Educació Primària. Actualment però, treballo com a mestra d'anglès d'infantil i primària. Per desgràcia (o per sort) quan vaig començar les classes com a substituta, no em fan facilitar cap tipus de material didàctic, així que em vaig haver de buscar la vida des del primer dia.
Comprar material escolar és, sovint, necessari, però no sempre imprescindible. El feltre, en aquest cas, és un element ideal per a l'ús escolar: agradable al tacte, resistent, manejable i (si no és llana 100%) fàcil de netejar. Les possibilitats de convertir-lo en quelcom útil són infinites, i és pot utilitzar en qualsevol edat.

Com qualsevol mestre, he invertit bona part del temps en crear el meu propi "arsenal" de recursos, del qual em sento molt orgullosa (i no només per l'estalvi de diners). Juntament amb el paper, el cartró i les pintures, el feltre és una part fonamental del meu món escolar, tal com ho és en la meva vida personal. 

Per començar, us diré que el seu ús és 100% recomanable per a nivell infantil. Quan vaig començar amb les classes dels més petits, vaig adonar-me que necessitava recursos per a captar la seva atenció i fer les classes més divertides...i el feltre, com sempre, em va salvar!
Amb l'ajuda de "Pinterest" i de recursos trobats arreu, vaig crear la magic box que, com molt bé diu el seu nom, és una capsa màgica que només és pot obrir amb la magic wand i recitant les següents paraules màgiques: "Abracadí, abracadoo, open for me, open for you: 1, 2, 3 OPEN!".


Un cop la capsa s'obre, hi apareix un personatge molt i molt estimat per als nens: the Monkey! és un animal d'allò més eixerit! només parla en anglès, li encanta que li facin petons, l'abracin, el saludin, menjar plàtans...i dormir! Apareix cada dia dins la capsa, per a saludar el nens i per presentar-los algun tema nou o algun amic seu.

La capsa està feta de cartró i pintada amb témperes, i la vareta és un palet xinés folrat amb feltre i amb una estrella cosida a la punta. Senzill, oi? doncs el Monkey no ho és tant... Es tracta d'una titella, cosida íntegrament amb feltre. A Internet es poden trobar infinitat de patrons i vídeos explicatius per com fer-lo. Jo, com sempre, vaig fer un mix entre diferents micos que vaig anar trobant i això és el que en va resultar.

Poc a poc, aniré publicant al blog tot el que he creat sobre material escolar relacionat amb el feltre. Espero que us sigui d'ajuda i en pogueu treure profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada